dinsdag 27 november 2012

DIY: Gestrikte rug.

Deze DIY heb ik op het internet gevonden, ik vind het eigenlijk supermooi! En ik denk dat ik hem ook eens ga doen! Het resultaat is echt heel mooi. Ik denk niet dat ik het echt snel naar school zou dragen, maar op een speciale gelegenheid waarschijnlijk wel! (: Enjoy! 



Wat heb je nodig?

- Schaar - Naald en draad
- Potlood - Stuk lingt

- Liniaal - Een oude basic shirt

Aan de slag:

Stap 1: Voordat we beginnen met het knippen van ons shirt, gaan we het eerst meten. Meet de lengte en breedte van de romp en bedenk even hoeveel stroken je wil knippen.
Stap 2: Mijn shirt was 55 cm lang en ik wilde 5 stroken, dus om de 11 cm zette ik een stipje neer zodat ik wist waar ik moest knippen.
Stap 3: Bepaal ook hoe lang je ieder strookje wil hebben. Zet dus links en rechts een punt, zodat je weet tot hoever je kan knippen!
Stap 4: Nu is het zover, vouw je shirt dubbel en begin met het knippen. 
Let er goed op de je de voorkant niet mee knipt!
Stap 5: Als je het hebt geknipt hoef je niet te schrikken als het niet zo recht geknipt is. Rek het topje een beetje uit, dit zorgt ervoor dat de geknipte randen een beetje gaan krullen, nu zie je niet meer dat het een beetje scheef geknipt is.
Stap 6: Pak een dun lint (ik heb hier het stukje lint uit mijn shirt geknipt waarmee het in de winkel aan een hangertje wordt gehangen) en zet er een los knoopje in.
Stap 7: Pak nu het lint dat je gaat gebruiken als decoratie. Rol het om het geknipte strookje en bepaal hoe lang het moet zijn. Knip het af en naai het lintje vast aan elkaar.
Stap 8: Nadat je het lintje hebt genaaid, draai je het genaaide deel om naar achter zodat de mooie kant te zien is. Naai het lintje nu vast aan het shirtje. Herhaal deze stappen.
Stap 9: Voor de bovenste strook moet je het etiketje eraf halen. Knip het er af en ga daarna met een naaldje door de draadjes heen. Trek deze rustig los tot je niks meer van het etiketje kan zien. 
Nu ben je klaar! Veel plezier met je shirt! (: ♥

Wat vonden jullie van deze DIY? Vinden jullie dit leuk? 
Of vinden jullie toch die 'normale' posts leuker? 

Liefs,Laura

2 opmerkingen:

  1. wat een leuke DIY !
    en je blog ziet er leuk uit steeds met de foto's met tekst erin,ziet er goed uit !
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. omg wat cool en sexy

    BeantwoordenVerwijderen